Od nowego roku każdy przedsiębiorca musi zapłacić ZUSy na nowy numer rachunku bankowego.
Poprzednie trzy odrębne konta do wpłat przestają istnieć. ZUS poinformował, że do końca ubiegłego roku będzie rozsyłał listy z indywidualnymi numerami kont bankowych, na które przedsiębiorcy powinni dokonywać wpłat.
Jak zwykle z taką zmianą jest trochę zamieszania – a to ktoś jeszcze nie dostał pisma, ktoś inny dostał, ale nie ma o tym pojęcia, bo list zagubił się w stosach papierów i korespondencji. Jak to w biurze.
Jeśli tak właśnie się stało, polecamy skorzystać ze strony eskładka
Wystarczy podać numer NIP i drugi identyfikator (do wyboru: regon, pesel, nr dowodu, imię i nazwisko, nazwa skrócona w ZUS), a system wygeneruje dla nas “Informację o rachunku do rozliczeń z ZUS obowiązującym od 1 stycznia 2018 r.”.
W ten sposób możemy sprawdzić, czy numer przesłany w korespondencji papierowej faktycznie jest prawidłowy i czy nie padliśmy ofiarą oszustów podszywających się pod ZUS (wiele artykułów poruszyło ten problem pod koniec zeszłego roku).